Nie daj się oszukać sprzedając w internecie
W przeciągu zaledwie kilku dni (4-9.08.21 r.) internetowi przestępcy trzykrotnie oszukali mieszkańców powiatu brodnickiego i wyłudzili od pokrzywdzonych różne kwoty pieniędzy. Do każdego oszustwa przestępcy wykorzystywali popularny portal zakupowy.
W minioną środę z 43-letnią mieszkanką pow. brodnickiego skontaktował się oszust, który wyraził chęć zakupu towarów wystawionych przez nią na portalu zakupowym. W celu potwierdzenia płatności przesłał, niczego nie podejrzewającej kobiecie, link do strony internetowej. Kiedy pokrzywdzona „kliknęła” w podany link i podała żądane tam informacje, z jej konta zniknęło ponad 5 tys. złotych. W niedzielę 30-letnia mieszkanka pow. brodnickiego w trakcie dokonywanej transakcji internetowej za pośrednictwem portalu zakupowego, udostępniła kupującemu dane swojej karty bankomatowej. Klient niestety okazał się oszustem, a z konta pokrzywdzonej zginęło 500 złotych. Natomiast wczoraj kolejny kupujący, na tym samym portalu, zainteresował się zimowym płaszczem, wystawionym na sprzedaż przez 36-letnią mieszkankę Brodnicy. On także przesłał pokrzywdzonej link do strony internetowej, gdzie miało dojść do potwierdzenia płatności. Na tejże stronie kobieta, nieświadoma oszustwa, udostępniła dane do swojego konta bankowego, z którego następnie „wyparowało” 1950 złotych.
Policjanci przypominają, iż do dokonania transakcji sprzedaży internetowej własnych przedmiotów wystarczające jest podanie numeru konta bankowego. Nie ma konieczności, a wręcz nie wolno, w takim przypadku, udostępniać numeru karty bankomatowej, daty ważności karty, kodu „CVV”, czy też kodu BLIK. Apelujemy o ostrożność i rozwagę w trakcie zakupów internetowych. Przed zakupem weryfikujmy sprzedającego lub kupującego, chociażby przez osobisty kontakt telefoniczny i zapoznanie się z opiniami na jego temat. Chrońmy w sposób szczególny dane umożliwiające logowanie się do konto bankowe oraz dane umożliwiające dokonanie płatności przy użyciu karty bankowej.